Pilträdet böjer sig, det höga trädet bräcks.

"Pilträdet böjer sig, det höga trädet bräcks" ett citat av Bruce lee

vem är jag? pilträdet ? eller det höga trädet?.


jag gillar det ordspråket väldigt mycket, det säger mig också väldigt mycket. Men nu ska jag ta och förklara det lite.

Inom parkour så skulle jag säga att man måste böja sig åt det hållet som vinden blåser , jag står inte bara still, jag rör på mig. Rörelse. Flow.
vi säger att vinden är ett hinder och jag måset komma,förbi,under eller över det. då måste jag vara lika flexibel som pilträdet för att ta mig förbi hindret. Annars så går jag sönder eller inte tar mig över det så kallade hindret, jag " bräcks ".


jag kan springa mot ett hinder men jag kan inte förvänta mig att hindret ska anpassa sig för mig , det är jag som måste anpassa mig för hindret.
Ansvaret ligger hos mig som utövare att klara av att ta mig förbi det, men om jag inte kan så är jag inte redo för det ännu, men med hjälp av tålamod och träning så en dag så sitter jag på andra sidan med ett stort leénde på läpparna och säger,

-jag är nog pilträdet i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0