Backa ett par steg för att se helheten som en gång var osynlig.

För att se det som inte är synligt måste man se bortom det synliga då ser du det osynliga.

Ibland så ser vi inte det som är precis framför oss, vi kollar hellre på allt annat. Som ett exempel så kan vi ta .. faktist så har jag inte något exempel hehe det var allt oväntat till och med från min sida. Men ibland kan vi bli allt för fokuserade på de små tingen att vi inte ser helheten.
Som tex när man målar en tavla, man är så nära sitt verk man är verkligen så nära med ansiktet mot duken att man blir hög av färgen ( inte sant ) , man står där och jobbar stenhårt med alla detaljer så man glömmer bort hur allt kommer och se ut när man backar 2 steg bort. Då kommer vi att se en stor helhet. Allt som vi inte har målat kommer nu fram, waow har jag bara gjort så lite, men vänta har jag inte målat därborta än? . där har vi ett problem uppståt.. Men om vi backar ytterligare några steg och tänker , så kommer vi att se det hela på ett helt annorlunda sätt. Ibland så behöver man gå bort för ett tag för att sedan komma in i matchen igen och se det med ett par nya glasögon. Vi väljer vilka glasögon vi vill se med , fokusera inte för mkt på en och samma sak för då kommer du att förlora helheten, helheten blir osynlig. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0