Vem ser när mitt hjärta blöder.

Tårar märker man, men om hjärtat blöder - vem ser det?  - Hsuh Wen

JAg fäller en tår , min vän ser det och frågar hur allt står till -jag berättar min historia och efter det så känns som att en stor tung sten har lyfts bort från mitt bröst, jag kan andas igen!.

Det är säkert många som känner igen sig i det, när vi sitter där med en god vän och när allt bara ramlar ut ur en, det blir som ett flöde av ord som aldrig tar slut, likt ett vattenfall. Efter allt detta så kan vi dra in ny luft och börja andas igen, våra bördor har lyfts från våra axlar. Ett leende kommer fram , Nu kan jag börja leva igen.
Men vem ser när man har en inre smärta som man inte kan få ut?, vem vet att jag mår dåligt och att mitt hjärta blöder?. Obemärkt går alla förbi, inte förns frågan kommer. " Hur mår du?" som vi säger "jätte bra" med ett leende på läpparna. Vi gör det bara för att försvara oss, för när vi väl börjar prata om det så öppnas såret och den smärtan vill man inte bara uppleva.. Eller så ska inte folk veta att jag mår dåligt för då är jag en svag männsika , vad har dem med de att göra?.

Många människor kan gå med detta försvar under hela sina liv utan att man märker det, men förr eller senare så faller denna " skyddsmur" och man kraschar. Så innan allt är försent så när någon frågar, ta chansen att säga hur du mår för  du kommer senare att må bättre, lite bättre för varje gång du öppnar din mun, var ärlig mot dig själv och din omgivning. För du ser när ditt hjärta blöder, så ta hand om dig själv först innan du tar hand om andra!.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0