Vänskap

Vänskap, vad är en vän? och vad betyder vänskap, varför behöver man det? kan man inte bara skita i det?.

Vi människor är sociala varelser vi behöver varandra för att må bra och att klara av dagen. Vissa har många vänner andra  få.
Vi lär oss tidigt hur vi skapar kontakt med andra genom våra föräldrar men där vi lär oss det som bästa är via Dagis / dagmamma och Förskola. Där lär vi oss hur vi tar kontakt, vad som är okej att göra,säga till andra människor, Vi lär oss det sociala samspelet. För vi kan inte säga hur ful lr hur äcklig en person är och då förvänta oss att nu är vi vänner, nja det är inte så det går till.  Vi säger schyssta saker till varandra.
Vi startar ett samtal  och det leder oss in på nästa punkt.
Vi hittar gemensamma intressen , vi delar lika tankar, kommer lätt överens med den andre. Det som gör oss lika det är det som för oss samman, vi ser en spegelbild av oss själva, för i grund och botten så är Människan egotrippad hehe tråkigt nog, men det har nog med överlevnad att göra.

Nu till frågorna:
 
En vän är en person som har en speciell relation till mig , vi delar upplevelser, vi trivs i varandras sällskap, Vi vet vart vi har varandra.  Vi har respekt för varandra, skämtar ,skrattar.
Jag kan säga så här, Om jag inte har haft någon kontakt med denna person under en lång tid ( månader), så den dagen vi väl hörs så låter det som att vi inte har varit ifrån varandra alls, utan att det låter som att vi hördes senast för några dagar sedan. Det är något speciellt för mig att den kontakten finns, att man vet vart man har varnadra oavsett vad som händer. 
Vi stöttar varandra genom allt, vi behandlar den andre som den skulle behandla en själv. Man kan prata om allt till sin vän. Denna vän kan ringa till mig när som helst på dygnet och snacka , han lr hon är alltid välkommen hem till mig oavsett när . Bara kliva in genom dörren och skrika jag är här nu! .

Vi behöver vänskap för att överleva vardagen, utan den skulle vi bli instängda i oss själva och till slut så ja..

Vänskap är något som man inte ska skita i det finns så många fler fördelar med polare, man kan göra så mkt mer saker än vad man kan göra själv, och man får en slags mening med sitt liv. och om man bråkar so what saker och ting löser sig tillslut, det är därför ni är vänner :). 


Detta var några tankar om vänskap från min sida det finns säkert mer men inte vad jag kommer på för tillfället :).

                                                   Den bästa spegeln är en gammal vän.





 


Kommentarer
Postat av: Craxyknas

Sv: Tack för tipset :)

2011-01-12 @ 18:01:54
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0