Jag är på rätt plats i livet och jag älskar det jag gör .

 " Självkänsla och hur man bemöter människor ", det var dagens tema i skolan. En kvinna vid namn Cecilia kom till Hagaberg för att hålla en föreläsning i dessa ämnen och jag har aldrig sett någon som äger secenen så bra som hon gjorde, hon hade en speciell ton i rösteten som var på samma nivå under hela föreläsningen och hennes kroppspråk var.. ja hon hade inget..  väldigt stel var hon dock, avslappnad, men med detta så höll hon det bästa föredraget som jag har varit med om. Hon var som vilken människa som helst man kunde refletera sig med henne.
Hon berättade hur lätt vi dömer folk innan vi ens vet något om dem, och hur lätt vi själva trycker ner oss själva när vi egentligen borde höja oss. Ja  man fick en del att tänka på och jag lärde mig så mkt, lr jag kunde redan det mesta men hon gav mig en riktning som sa att jag var på rätt väg och skulle fortsätta vandra den.

" Jag är på rätt plats i livet och jag älskar det jag gör " , hur många av er kan säga det, och verkligen mena det?, det kan vara dags att ransaka dig själv och se, Är jag på rätt plats i livet, om inte hur kommer jag dit? och älskar jag det jag gör? om inte, vad är det jag söker egentligen?.

Efter detta föredrag så uppmuntrade min Lärare Martin mig att gå fram och berätta för Cecilia vad jag tyckte om denna föreläsning, och där stog jag sen ensam med henne så sa jag precis allt om vad jag tyckte om det som hon hade sagt och hur jag vill jobba själv med just människor och bemötande, efter ett par minuter av samtal så var det dags att vandra sig hemåt,  och med det så kan jag säga er att denna dag var allt en toppen dag! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0