Modet behöver bara vara lite större än rädslan för att ta steget ut // Susanne

Idag:

Hela A-linjen till MAriefred för att besöka Gripsholslott.
En fin bygggnad från 1500-talet , byggdes under Gustav Adolfs tid, våran första Kung som enade Sverige till ett land . JA vi började dagen med att ta en sunkig SL buss till slottet, men färden dit var helt Awesome, JAg moa, Mia och Tobbe Öhst kom in allt på sköna samtals ämnen, tex att en del folk tänder på fötter och då drog Mia upp en historia om sin man som hade en polare vars dejt som just var en sådan människa  XD. JA det var allt roligt :D. Men väl framme så var det att stå ute i kylan, fast att solen lyste så starkt så kunde den inte värma oss för de vindar som blåste våldsamt igenom oss. 

Vi fick en guidad *stavning* tur och den var allt mysig, vi drog allt igenom från Gustav Adolf till den nyvarande Kungen och familj, så, en historie lektion om svenskahisoria på 1 h, de du MArtin ;D. JA men dagen slutade inte där, vi tog oss också iväg till den närmaste Pizzerian vi kunde hitta och jag å Tobbe beställde en Pizza tillsammans och tjockade upp den, men vi var under Övervakning under hela måltiden... Fåglarna kom allt närmare oss plus alla de ankor, dem ahr blivit för vana med människor, och jag slängde emd både armar och fötter för att jaga bort dem, men det var i förgäves... Väl föremjukad så vandrade vi igenom staden och köpte Blåbärs Kex choklads, helt okej men ingen hitt och kommer aldrig att bli heller, jag blev besviken men inte Tobbe han , den var tydligen kanon enligt honom O.o.

Vä framme vid slottet igen efter 2 H lunch så blev vi uppdeldade i fyra lag och jag kan säga att ajg inte var så vaken. Man ska vara snabb och kunna lyda i denna tävling, Hela mitt lag ropar mitt namn " Vi kommer att vinna för vi har Rickard! :D" jag svarar tillbaka " ta inte ut segern i förskott :P". jag går därifrån efter 2 minjuter av leken, japp jag torskade stort...  
Sedan var det bara att sätta sig på bussen igen för att åka hem ! och jag och Tobbe, Mia och Moa hade det lika roligt på bussen hem som resan dit, detta kommer jag inte att glömma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0