MArdrömmar | -The one who runs away, lives to fight another day

Idag så vakande jag upp ur en mardröm, och tankarna flyger runt än. Ni vet såna här problem man kan ha i vardagen och man bara går runt och ältar och ältar, man finner inget riktigt bra svar för att man vill både behålla kakan och äta den, lr kasta den.. Men att ens "problem" inte stannar i ens vakna tillstånd utan att det ska följa med en in i ens drömvärld också.

JAg kan inte bestämma mig om det är bra lr dåligt att det både uppkommer i mina drömmar som i mitt vakna tillstånd. För när man drömmer så bearbetar hjärnan  det vi har upplevt under dagen och ibland så krockar det med andra händelser vi tidigare har upplevt, så att det man har drömt makes no sense.
Men om man kan finna en röd tråd i det hela då kan man se vart denna dröm kommer ifrån, och i dessa "drömmar" så kanske man hittar ett svar som man inte skulle ha gjort när man var vaken pga att man är så lättpåverkad och komplex när det gäller att hitta en lösning på problemet. Så genom att vi drömmer så kanske vi hittar en så kallad genväg till den lösning  vi söker. Så är vi mer konkreta när vi drömmer lr gör vi bara det svårare än vad vi tror, när vi är vakna?.

För när saker och ting når ens drömmar så tror jag at det har gått för långt, alltså att det har blivit en mardröm. För vi kan inte ignorera ett " problem " hur länge som helst, utan för lr senare så måste vi ta tag i det och se vart det tar oss. 

The one who runs away, lives to fight another day


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0