Le träning

träning Med Danne:


I ett antal månader nu så har daniels mål varit att ta sig upp för Blombackas idrottstak, som är cirka 4 meter högt. Han har sprungit fram och tillbaka många gånger, tagit allt mer och mer sats. sträckts sig med hela kroppen för att nå sitt mål.
Efter mkt om och men så satte han det, han lyckades poppa väggen .

- Rickard, vänd dig om! .skriker han.

Jag vrider mig om och ser honom hängandes från väggens svarta list med en arm. han vrider sig snabbt om för att sträcka sig med den andra armen . så nu har han båda händerna på kanten och lyckas dra sig upp. Den glädjen man känner i att nå sitt mål efter flera månaders av träning går inte att beskriva. Men jag lyckades ta ett kort innan snubben hoppade ner. Efter det var han bara tvungen till att testa ytterligare en gång för att se till att det inte var en engångs förtelse. springer, stöter emot, sträcker sig mot kanten och- .. missar. Men han är snabbt på banan igen och då sätter han den lika bra som första gången.

 Så några korta ord som sammanfattning.
Man ska inte ge upp, kämpa för det du tror på så kommer du att lyckas. ( och slita ut ett par skor )

Och hans nästa utmaning är att sätta Kong och min blir att äntligen ta och lära mig monkye, ordentligt !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0